|
İTÜ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı, ABET Mühendislik Akreditasyon Komisyonu (EAC) tarafından akredite edilmiş bir programdır, www.abet.org, (Kriter: Endüstri Mühendisliği).
|
İlgili Bağlantılar:
ABET – Akreditasyon Neden Önemlidir:
Abet akreditasyonu neden önemlidir
ABET – Adım Adım Akreditasyon:
Adım adım akreditasyon
ABET – Akredite Program Arama:
Ara...
Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Eğitsel Amaçları:
- EA1. Organizasyonların gereksinimlerini anlamak, bunları araştırmak ve formüle etmek
- EA2. Bilimsel bilgiye dayanarak organizasyonel performansı geliştirmek
- EA3. Farklı bilgi ve becerileri gerektiren alanlara esneklikle uyum sağlamak
- EA4. Endüstriyel sistemlerin etkin tasarımı, uygulaması ve sürekli gelişmesine odaklanmak
Endüstri Mühendisliği Lisans Programı Öğrenci Çıktıları:
- ÖÇ1. Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
- ÖÇ2. Kamu (toplum) sağlığı, güvenliği ve refahı etmenlerini ve yanı sıra küresel, kültürel, toplumsal, çevresel ve ekonomik unsurları göz önünde bulundurarak belirli gereksinimleri karşılayacak çözümleri üretmek için mühendislik tasarımı uygulama becerisi]
- ÖÇ3. Farklı nitelikteki topluluklar ile etkin iletişim kurma becerisi]
- ÖÇ4. Mühendislik uygulamalarında mesleki ve etik sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkilerini göz önünde tutan bilgiye dayalı karar verme becerisi
- ÖÇ5. Birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, amaçlar belirleyen, görevler planlayan ve hedeflere ulaşan üyelerden oluşan bir takımda etkin şekilde çalışma becerisi]
- ÖÇ6. Uygun deney (deneysel çalışma) geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç (vargı) çıkarmada mühendislik muhakeme yetisini kullanma becerisi
- ÖÇ7. Uygun öğrenme stratejileri kullanarak gerektiğinde/gereğince yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi
Endüstri Mühendisliği Programının Yıllara Göre Kayıt ve Mezuniyet İstatistikleri:
Akademik Yıl
(Academic Year) |
Yeni Öğrenci Sayısı
(Number of New Enrollments) |
Toplam Öğrenci Sayısı
(Number of Total Enrolments) |
Mezun Olan Öğrenci Sayısı
(Number of Graduates) |
Üniversite Seçim Sınavı
(University Entrance Exam) |
Taban Puan |
Tavan Puan |
Taban Sıra |
Tavan Sıra |
Minimum Score |
Maximum Score |
Minimum Rank |
Maximum Rank |
2022-23 |
144 |
868 |
N/A |
523,742 |
537,391 |
5178 |
1497 |
2021-22 |
144 |
867 |
186 |
462,808 |
496,121 |
7560 |
2016 |
2020-21 |
143 |
910 |
213 |
511,705 |
537,254 |
9160 |
1369 |
2019-20 |
144 |
909 |
196 |
495,634 |
522,523 |
8302 |
2069 |
2018-19 |
144 |
880 |
158 |
486,927 |
522,465 |
9584 |
1806 |
2017-18 |
144 |
830 |
134 |
468,307 |
517,425 |
10651 |
1231 |
2016-17 |
134 |
778 |
150 |
485,113 |
525,926 |
8330 |
963 |
ABET İletişim
Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Burhaneddin Sandıkçı
ABET Koordinatör:
Doç.Dr.Hatice Tekiner Moğulkoç
Dr.Öğr.Üyesi Emine Yaylalı